2006 Jaguar X-Type: luksus for borgerlig

Priser for mest solgte luksusbiler kan let top $50.000, når skatter, destination afgifter og forhandler prep gebyrer er indregnet. Generelt, dette er ikke et problem, som den kunde, der køber en bil af denne berømmelse har råd til den store prisseddel. Dog har bilproducenter lært, at der er et marked for “entry level” luksusbiler for op og kommende købere, der ønsker navnet uden at betale den stejle pris. Dilemma for bilproducenter er ikke at udvande produktlinje, snarere at tilbyde en bil, der opretholder marquee uden fortynding dens værdi. En sådan bil, der har med held fyldt dette kriterium er Jaguar X-Type, fokus for denne undersøgelse.

Ganske vist er jeg forudindtaget mod købe amerikanske biler selv gennem op-og nedture i den amerikanske bilindustri. Stadig, jeg er fascineret af forandringer, der sker i biler i hele verden, som jeg ved, at på et tidspunkt vil blive indarbejdet disse ændringer i biler gennemkører nordamerikanske motorveje. En sådan funktion, som jeg har set vokse mere almindeligt er brugen af alle hjul drev til magt biler. Subaru, i år, har tilbudt alle hjul drev på tværs af deres model line, men få biler udenlandske eller indenlandske har indarbejdet hvad har hovedsagelig været realm af sport utility køretøjer.

I 2002 indførte Jaguar dens først alle hjul drev bil, X-Type, en kompakt sedan. Frisk i hælene på den vellykkede lancering af mellemstore S Type, X-Type basispris begyndte omkring $30.000 godt inden for forskellige andre entry level luksus biler i sin klasse, herunder Saab 9-3 og Audi A4. Som en “bonus” foregik alle hjul drev standard angiveligt giver X Type en kant over de fleste konkurrenter. Desværre, det gjorde ikke arbejde ud på måde.

Oprindelige X Type udføres dårligt mod konkurrencen. Offentliggjorte rapporter erklærede, at bilen var for små, mindre pålidelig og ikke så stærke som andre biler i sin klasse. Salget var træg for de første tre år før Jaguar overhaling bilen i tide til 2005 modelår. For 2006, disse ændringer blev bragt frem og omfatte så mange som 1.000 komponent ændringer over den oprindelige model.

Hvis du køber en X-Type, der er kun en motor, der kommer med bil: en 24 ventil 3,0 L V6. Parret med en fem-trins automatgearkasse, skydes motoren ud en respektabel 227hp, ikke dårligt for en bil, der vejer lige over 3500 lbs.

Interiøret er atypiske Jaguar: smuk. Bronze Sapele træ, færdige krom og læder aftaler virkelig gør X Type bil dejlige at se på indersiden og ydersiden. Standard interiør funktioner omfatter en Alpine® 10-højttaler, 320-watt lyd system; 8 måde justerbar førersædet magt; Tilt/cruise; Power alt; er nogle af stå outs af typen X. Valgfrit udstyr tillader ejere hen til sluttet Bluetooth® hænder-omkostningsfrit stemme connectivity og SIRIUS® Satellite Radio. For ultimativ luksus Vanden Plas er edition, tidligere tilgængelige på kun større jaguarer, nu tilgængelige på X-Type. Større hjul og et udvalg af trim pakker er kendetegnende for en Vanden Plas udstyret bil.

For udvendige, er trækkraft kontrol parret med alle hjul drev system til at give et optimalt niveau af håndtering og bremseevne. Regn sensing vinduesviskere, magt/opvarmede sidespejle, og automatisk forlygter er alle funktioner, der findes på X-Type. Selvfølgelig, en af de mest efterspurgte efter funktioner er dens udseende: særpræg Jaguar linjer, varemærke split gitter og quad runde forlygter.

Basisprisen for typen X starter ved omkring $33,000 for sedan og er tre til fire tusinde dollars mere for Vanden Plas sedan og sport vogn modeller, henholdsvis. Omtrent halvdelen af alle Jaguar salg kommer fra X Type og hele virksomhedens succes i Nordamerika er afhængig af hvor godt X Type er modtaget. At dømme efter de ændringer, der blev indført ved Jaguar, bør X-Type fortsætte med at bære broderparten af markedet samtidig Jaguar navn front og center.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *